Etichete

, , , ,

A fost odată un medic care, ajuns pe o insulă, s-a simțit în mod straniu atras să urce un munte, să ajungă sus, sus de tot. Odată ajuns, s-a îndrăgostit iremediabil de acel loc. Și a rămas. A construit o minune de vilă cu o grădină ca în Rai, ce domină lumea și marea din înălțimea muntelui, rod al imaginației și viselor ciudate din nopțile calde, mediteraneene, vise cu sfincși și împărați, cu duhuri și năluci, vise cu promisiuni și renunțări, cu sacrificii și speranțe.

Imagine”Să trăieşti într-un astfel de loc, să mori într-un astfel de loc, dacă moartea ar putea birui vreodată fericirea sublimă a unei asemenea vieţi ! Ce vis cutezător a făcut să-mi bată inima atît de puternic acum o clipă, cînd mastro Vincenzo îmi spunea că începuse a îmbătrîni şi a osteni şi că feciorul lui îl îndeamnă să vîndă casa ? Ce gînduri nesăbuite îmi fulgeraseră prin mintea-mi înflăcărată cînd mă informase că nu era a nimănui capela ? De ce nu a mea ? De ce n-aş cumpăra casa lui mastro Vincenzo, ca să unesc capela cu casa prin ghirlande de viţă, aici de chiparoşi şi coloane susţinînd loggiile albe, populate cu oi de marmură şi împăraţi de bronz şi… şî am închis ochii ca nu cumva să pierd viziunea aceea minunată,…”(Axel Munthe – Cartea de la San Michele”)

 ImagineVila San Michele se găsește în orașul Anacapri, Insula Capri, insulă situată în golful Napoli, Italia. Pentru a ajunge la vilă ai două variante: fie urci cele 784 de trepte, destul de solicitant, dar cu posibilitatea de a admira minunăția la fiecare treaptă, fie alegi varianta mai comodă, autobuzul. Vila a fost construită pe o stâncă la cca 300m deasupra mării, iar privind în depărtări, din chiar marginea stâncii, stă sfinxul care parcă așteaptă pe cineva să vină de peste mări și tări. Văzută de pe mare, stânca îți dă senzația stranie că se prăbușește în apă. Priveliștea e unică, iar construcția impresionantă. Pentru cine a citit ”Cartea de la San Michele” sentimentul e cu mult mai profund.

Imagine

O altă minune a insulei Capri este Grota Albastră, o peșteră naturală umplută pe jumătate cu apă. Apa pare incredibil de albastră, iar reflexia luminii soarelui în apa din grotă îmbracă interiorul peșterii în culori sublime. Grota era folosită pe timpul romanilor ca loc de baie.

Localizare:

